LinkedIn Story's gebruiken voor je bedrijf

Gepubliceerd: 11 maanden geleden (2020-11-20)

LinkedIn Story's gebruiken voor je bedrijf


Wist je dat je sinds dit jaar nu ook op LinkedIn story's kunt plaatsen? In dit artikel vind je vijf interessante manieren om je story's op LinkedIn te plaatsen.


Tegenwoordig zijn story's een van de populairste functies op de sociale media platformen zoals Facebook, Instagram en Snapchat. Met deze functie kun je dus korte verhalen delen in de vorm van beelden of foto’s. Story's zijn ideaal om de aandacht te trekken bij je volgers, omdat deze zichtbaar blijven tot ze gezien zijn. Deze berichten zijn maximaal 20 seconden lang en 24 uur zichtbaar. Daarna worden ze automatisch verwijderd. Reacties op je story's ontvang je privé en zijn dus niet zichtbaar voor anderen.


Voordelen LinkedIn Story's

Er zijn drie grote voordelen die LinkedIn benoemt:

  • Op een informele en creatieve manier je dagelijkse activiteiten delen.
  • Je professionele verhaal vertellen op een menselijke manier
  • Je community laten groeien, relaties onderhouden, content creëren en delen.

LinkedIn richt zich natuurlijk op de zakelijke markt en met het gebruiken van stories wordt het verschil direct zichtbaar met andere sociale media platformen. Dit vergroot de mogelijkheden voor de B2B markt.

Als ondernemer of marketeer zijnde, zul je misschien niet direct ideeën krijgen om LinkedIn stories in te zetten voor je organisatie. Toch is zeker interessant en belangrijk om te gebruiken. Op deze manier kun je creatieve berichten delen of je expertise tonen. Hieronder vijf manieren om je LinkedIn stories in te zetten:


1.    Deel op een professionele manier berichten over je dienst, product of organisatie om zo een netwerk op te bouwen. Voorbeelden zijn:


·      Belangrijke projecten waar je mee bezig bent

·      Geef een kijkje achter de schermen

·      Geef een rondleiding

·      Deel tips en tricks


2.    Deel positieve verhalen of ervaringen van tevreden klanten (klantcases)

3.    Deel belangrijke nieuwtjes of aanmondingen van je product, dienst of organisatie.

4.    Organiseer een Q&A: Gebruik je linkedIn stories ook om vragen te beantwoorden van je potentiële of huidige klanten met betrekking van je dienst of product.

5.    Deel real-time updates, denk aan een workshop fragment of een gezamenlijke lunch met je team bijvoorbeeld. Laat vooral het menselijke aspect zien tijdens je werk.


Ga jij gebruik maken van de Story functie op LinkedIn?