Wil je graag een nieuwe doelgroep bereiken? Dan is TikTok hét uitgelezen platform om mee aan de slag te gaan. Met meer dan 1 miljard actieve gebruikers per maand is TikTok snel uitgegroeid tot een van de grootste social media platforms ter wereld. Wij leggen je uit hoe je dit het beste kunt inzetten voor jouw bedrijf.
Met ruim 1 miljard actieve gebruikers is TikTok in korte tijd uitgegroeid tot één van de grootste social media platforms ter wereld. Inmiddels is dit signaal ook opgepikt door bedrijven en willen zij ook graag actiever aan de slag op dit videoplatform. De marketing en advertentiewereld heeft dit langzamerhand ook veroverd, waardoor de manier waarop merken content creëren en delen volledig is veranderd.
De essentie van TikTok
Je denkt misschien dat TikTok helemaal draait om challenges, grapjes en dansvideo’s maar het gaat nog veel verder. Je kunt op persoonlijk vlak contact maken met jouw doelgroep maar je kunt het natuurlijk ook zakelijk inzetten voor jouw bedrijf.
TikTok heeft een grote invloed op de gebruikers hun verlangens, ambities en aankoopbeslissingen. Benieuwd hoe je het relevant kunt inzetten voor jouw online marketing? Wij geven je een paar tips.
Creëer unieke en relevante content
Om op te vallen moeten je videos uniek zijn en de aandacht trekken. Het moet relevant zijn voor zowel je publiek als je merk. Houd rekening met de aard van het platform, TikTok is een plek voor vermakelijke inhoud, je moet je leren aanpassen aan deze ‘cultuur’. Vermijd het maken van overdreven formele video’s met script. Hoe authentieker je bent, hoe beter je het zult doen op tiktok.
Wees persoonlijk
Laat de menselijke kant van je bedrijf zien, neem je publiek mee achter de schermen van je kantoor. Laat je medewerkers pronken met hun bureau of wat ze op een dag doen. Heb je een kantoordier? Laat ze hallo zeggen tegen de camera!
Het is ook belangrijk om goed op te letten op het gebruiksgedrag van je publiek. Hoe laat zijn ze online? Op welke dagen van de week gebruiken ze TikTok het meest? Het is van belang om deze statistieken voortduren te controleren om je video’s op de beste tijden te plaatsen.
Wist je dat?
Je hebt toegang tot de ingebouwde analyses van TikTok door gratis over te stappen naar een Business-account. TikTok is here to stay en zal in de toekomst enkel nog maar blijven groeien. Ben jij al overtuigd? Ga aan de slag met je eigen TikTok for Business account!
Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Plan een vrijblijvend adviesgesprek in op ons kantoor in Winschoten. Liever digitaal inplannen? Ook geen probleem! Wij staan graag voor je klaar.